ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大学紀要
  2. 東北文化学園大学看護学科紀要 ISSN 2760-1072 (Online)  ISSN 2186-6546 (Print)
  3. 第06巻第01号

看護学生の成人看護学におけるフィジカルアセスメント演習の学びの実態(第1報)

https://tbgu.repo.nii.ac.jp/records/835
https://tbgu.repo.nii.ac.jp/records/835
9f59bec6-f69c-44c0-bb73-bd26916b2eee
名前 / ファイル ライセンス アクション
07.pdf 第6巻第1号 07 (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-03-28
タイトル
タイトル 看護学生の成人看護学におけるフィジカルアセスメント演習の学びの実態(第1報)
言語 ja
タイトル
タイトル "The nature of Learning of nursing students through the “Physical assessment technique exercise” in adult nursing (first report) "
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 村上, 大介

× 村上, 大介

ja 村上, 大介

ja-Kana ムラカミ, ダイスケ

Search repository
松田, 絵美

× 松田, 絵美

ja 松田, 絵美

ja-Kana マツダ, エミ

Search repository
青木, 玲子

× 青木, 玲子

ja 青木, 玲子

ja-Kana アオキ, レイコ

Search repository
伊藤, てる子

× 伊藤, てる子

ja 伊藤, てる子

ja-Kana イトウ, テルコ

Search repository
庄子, 弘子

× 庄子, 弘子

ja 庄子, 弘子

ja-Kana ショウジ, ヒロコ

Search repository
菅原, 美知子

× 菅原, 美知子

ja 菅原, 美知子

ja-Kana スガワラ, ミチコ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究では、看護学生がフィジカルアセスメント演習を通してどのような学びを獲得しているのかを明らかにすることを目的とした。A大学看護学科において、成人看護学で行うフィジカルアセスメント演習に参加する看護学科2年次学生88名を対象とし質問紙調査を実施した。88名中17名(19.1%)から回答が得られた。多くの学生が学びになった、役立つと回答しており、自由記述の結果からは呼吸音の聴診に対する記述が多くみられた。演習は技術、学習意欲の向上に効果があったと考えられる。一方で、学生の目的意識や準備状況にはばらつきが見られ、学びや難易度の捉え方に影響している可能性が示唆された。学生が看護技術の実際を具体的にイメージし学習意欲を高めることで、準備状況を改善し学びを深めることができる可能性が示唆された。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, we aimed to clarify the nature of Learning of nursing students
through the “Physical assessment technique exercise”. We conducted a
questionnaire survey on 88 Grade 2 nursing students participating in the exercises.
Responses were received from 17 out of the 88 subjects (19.1%). Many students
responded that the exercises helped them to learn effectively. It is thought that the
exercise was effective in improving technique and learning motivation. But the
purpose consciousness of the students was various. Students with clear sense of
purpose tended to feel a low degree of difficulty. Further, the students answered
that learned so much. Therefore, it was suggested that students' sense of purpose
may have influence on difficulty and learning. It was suggested that there is a
possibility students could improve the preparation situation and deepen their
learning by concretely imagining the actual nursing skills and raising motivation
for learning.
言語 en
書誌情報 東北文化学園大学看護学科紀要
en : Archives of Tohoku Bunka Gakuen University Nursing

巻 6, 号 1, p. 51-58, 発行日 2017-03-31
出版者
出版者 東北文化学園大学医療福祉学部看護学科
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2186-6546
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1294435X
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 120005994889
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-21 07:27:55.769667
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3